Na naszą skrzynkę e-mailową wpłynęła informacja od czytelnika o pojawieniu się na terenie miasta i gminy Połaniec nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej podających się za przedstawicieli PGE.
Jak informuje w oficjalnym komunikacie PGE Obrót, pracownicy państwowej spółki nie odwiedzają swoich klientów w domach celem podpisania nowych warunków umowy lub aktualizacji aktualnych umów. Firma przypomina, że klientów odwiedzają jedynie pracownicy techniczni PGE Dystrybucja legitymujący się imiennymi identyfikatorami.
Jak nie dać się oszukać?
– dokładnie sprawdź tożsamość handlowca, w jaką szczególności firmę reprezentuje,
– dokładnie zweryfikuj przedstawione dokumenty,
– skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty, inne koszty oraz warunki rozwiązania umowy,
– w sytuacji podpisania umowy poza siedzibą PGE np. w domu pamiętaj, że masz prawo do rozwiązania umowy w ciągu 14 dni bez żadnych negatywnych skutków prawnych.
Na klientów PGE czyhają również inne zagrożenia. Coraz częściej pojawiają się również fałszywe wezwania do uregulowania opłat dystrybucyjnych za 2019 r. Spółka informuje o przekazywaniu informacji o takich przypadkach bezpośrednio do firmy PGE, która podejmie odpowiednie działania, łącznie z informowaniem organów ścigania.