Fragment trasy Warszawa – Sandomierz – Kraków w ciągu drogi krajowej nr 79 będzie dostosowany do obciążeń 11,5 kilotony na oś. W związku z tym GDDKiA ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy odcinków: Skrzypaczowice − Osiek (9,9 km), Osiek − Połaniec (12,6 km), Połaniec − Słupia (19,8 km).
Łącznie trzy odcinki drogi krajowej na trasie Warszawa – Sandomierz mają długość 42 km. Na projekt każdego z odcinków: Skrzypaczowice − Osiek (9,9 km), Osiek − Połaniec (12,6 km), Połaniec − Słupia (19,8 km) zaplanowano osobny przetarg.
Wyłonieni w trzech przetargach wykonawcy będą mieli za zadanie przygotowanie materiałów do decyzji środowiskowych, uzyskanie tych decyzji, wykonanie projektów rozbudowy odcinków drogi i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy.
W założeniu nadwiślańska droga krajowa nr 79 na odcinkach o łącznej długości około 42 km będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości, a po obu stronach opaski bitumiczne (0,5 m).
Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać między innymi rozbudowę drogi po istniejącym śladzie do parametrów jednojezdniowej drogi klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym) zwiększenie nośności do 115 KN/oś, przebudowę/rozbudowę skrzyżowań, w tym wydzielenie lewoskrętów w zależności od potrzeb, przebudowę/budowę zatok autobusowych, chodników, odwodnienia, przebudowę istniejących zjazdów i budowę koniecznych dróg dojazdowych, budowę kanału technologicznego i urządzeń ochrony środowiska, przebudowę obiektów mostowych, przepustów, mediów oraz wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Czy ja to dobrze rozumiem, że przez centra Połańca i Osieka będzie przepuszczany jeszcze cięższy transport? Albo inaczej, czy w tych projektach przewidziano obwodnice ww. miasteczek gdzie obecnie matki z dziećmi na wózkach spacerują obok pędzących 40 tonowych zestawów?