40 najlepszych na 40 lat Elektrowni Połaniec, czyli Enea i jej iskierki innowacji

Czy można poważną EDUmisją połączyć z przyjemnością a właściwie z bardzo wieloma przyjemnościami? Oczywiście, my w Technikum w Połańcu robimy to od wielu lat z ogromną radością i sukcesami. Potrafimy a przede wszystim chcemy aby nauka dla naszych uczniów była przyjemna i efektywna.

W trakcie naszej EDUKACYJNEJ WYPRAWY MARZEŃ zrealizowaliśmy cele naukowe:
– zapoznanie z wiodącą firmą energetyczną w Polsce (ENEA … podajemy dla mających jakiekolwiek wątpliwości)
– innowacje inspirowane DOBRĄ ENERGIĄ z ENEA (w poszukiwaniu inspiracji przy projektowaniu prac na konkursy naukowe dla młodych wynalazców i innowatorów)

W trakcie całego wyjazdu (8 – 11.12.2019) bawiliśmy się doskonale. A wszystko to… z okazji jubileuszu naszej ULUBIONEJ FABRYKI PRĄDU. Wyjazd stanowił nagrodę dla najlepszych i najaktywniejszych uczniów TECHNIKUM w POŁAŃCU w poszczególnych klasach. Na wyjazd zabraliśmy 48 uczniów TECHNIKUM  (w tym 8 uczestników konkursu ENEA MOC NA START oraz 40 NAJ… – po 3 najlepszych i 1 najaktywniejszego wolontariusza z każdej klasy).

Poznań (Rynek, Katedra, Malta), Słubice, Frankfurt/Oder, Berlin (baaaardzo duuużo,… ale przede wszystkim Muzeum Techniczne i Science Center SPECTRUM), Poznań (Politechnika Wydział Elektryczny, konkurs ENEA Moc na START, Technikum Energetyczne im. Zygalskiego) – tam byliśmy!

Mieliśmy szczęście – na poznańskim rynku oczarowały nas rzeźby lodowe, zakończonego dzień wcześniej ICE Festiwalu. Wiem co mógł czuć Quasimodo z Notre Dame… otrzymałem klucz do podziemi Bazyliki Archikatedralnej Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Poznaniu. W najstarszej polskiej katedrze, położonej na Ostrowie Tumskim, odwiedziliśmy miejsce pochówku pierwszych władców Polski. Kompleks rekreacyjno-sportowy Malta – zachęcił do aktywności, ale na łyżwach pojeździliśmy dopiero w Słubicach.

Świątecznie nastroił nas Jarmark Bożonarodzeniowy we Frankfurcie, zafascynowała panorama Berlina z kopuły Bundestagu, zaciekawiła historia muru berlińskiego i zimnej wojny przy East Side Galery i Checkpoint Charlie, rozbawiła świąteczna atmosfera na Alexander Platz, zszokowały ceny w KaDeWe, zmęczyły Unter der inden i KuDam. A Brandenburgertor – stoi dumnie w otoczeniu ładnie udekorowanych choinek.

Są takie miejsca gdzie nauka łączy się z zabawa a wyobraźnia przekracza horyzont technicznej świadomości – Niemieckie Muzeum Techniki fascynuje każdego odwiedzającego. Dopełnieniem jest interaktywna wystawa Spectrum – to tam zapalają się iskierki innowacji. My bawiliśmy się i uczyliśmy z należną temu miejscu swobodą i zainteresowaniem. Było EXTRA!

W poznańskim Technikum Energetycznym… przyjęli nas godnie a my podnieśliśmy poziom swojego EduEGO. Nasza szkoła ma ogromną zaletę – mamy dużo dziewczyn (w Poznaniu… 5 w całej szkole). Dla jasności: poznański ENERGETYK to znana i bardzo dobra szkoła z doskonałą kadrą i bardzo dobrymi uczniami. Razem z naszymi elektronikami rywalizowali w konkursie MOC NA START a szkoła jest tak samo jak my objęta patronatem firmy ENEAPolitechnika Poznańska otworzyła przed nami swoje pracownie. Bardzo podobał nam się Wydział Elektryczny. Zajęcia w Laboratoriach Optyki i Techniki Motoryzacyjnej czy Mechatroniki, rozbudziły nasze edukacyjne żądze na poziomie akademickim (choć dla wielu uczestników wyjazdu to dopiero początki w naszej szkole). Ale jakie początki?!!!

Dziękujemy bardzo: Panu prezesowi ENEA Połaniec Lechowi Żak, Panu Marcinowi Kaczmarczykowi, Pani Joannie Serafin Osmala, Pani Dianie Kręcisz (ENEA Połaniec), Pani Lucynie Żuraw (ENEA S.A. Poznań), dyrekcji nauczycielom i oprowadzającym nas uczniom Technikum Energetycznego w Poznaniu, pracownikom i studentom Politechniki Poznańskiej. Bez Was ten wyjazd nie odbyłby się! Wasza pomoc była nieoceniona 🙂 Dzięki bardzo Panu Darkowi i Tomaszowi (załodze ELDREM) za bezpieczną i komfortową podróż!