Czy burmistrz Jacek Benedykt Nowak otrzyma absolutorium i wotum zaufania?

E-sesja / Youtube

Rada Miasta Połańca będzie udzielać burmistrzowi wotum zaufania i absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu. To cykliczna ocena pracy włodarza, w której mogą również wziąć udział mieszkańcy, co przewidział ustawodawca. Kto chciałby wygłosić swoje zdanie na temat zarządzania miastem, musi zebrać minimum 50 podpisów mieszkańców. Sesja została zwołana na 29 czerwca 2022 r. (środa).

To jedna z ważniejszych sesji w roku, gdy Rada Miasta, wykonując swoje kontrolne obowiązki wobec burmistrza Połańca, analizuje, jak zarządzał miastem w poprzednim roku. Temu służy raport o stanie miasta oraz sprawozdanie z wykonania budżetu w 2021 r. Sytuacja jest jednak niecodzienna, gdyż Jacek Nowak został  powołany do pełnienia funkcji burmistrza decyzją Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego od 20 grudnia 2021 r. po nagłej śmierci śp. Jacka Tarnowskiego.

W debacie nad raportem, który obejmuje w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy, mogą wziąć udział mieszkańcy, co gwarantuje ustawa o samorządzie gminnym.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie miasta. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby – przewiduje ustawa o samorządzie gminnym.

Porządek obrad podczas LIX Sesja w dniu 29 czerwca 2022, godz. 14:00 w sali narad w Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu.

Projekty uchwał znajdują się na stronie Esesja.pl.

Do rozpoczęcia sesji pozostało:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów: Nr LVI/2022 i Nr LVII/2022.
4. Sprawozdanie z działalności Rady Miejskiej w 2021 r.
5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Rewizyjnej za 2021 rok.
6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Skarg, Wniosków i Petycji za 2021 rok.
7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Budżetu i Spraw Gospodarczych za 2021 rok.
8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu za 2021 rok.
9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych za 2021 rok.
10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska za 2021 rok.
11. Debata nad raportem o stanie Gminy Połaniec za 2021 rok:
a) głos radnych,
b) głos mieszkańców.
12. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Połaniec wotum zaufania.
13. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej – Przychodnia Zdrowia w Połańcu za 2021 rok.
14. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2021 rok.
15. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Połańcu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Połaniec za 2021 rok.
16. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.
17. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Połaniec za 2021 rok.
18. Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Połaniec na lata 2022 – 2025.
19. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Połaniec na 2022 rok.
20. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LV/371/2022 Rady Miejskiej w Połańcu z dnia 28 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Połaniec na lata 2021-2030 w tym trybu konsultacji.
21. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany działki nr 383/2 położonej w Ruszczy gminie Połaniec, stanowiącej własność osoby fizycznej, na działki nr: 1966/2 i 2346/2 położone w Połańcu, stanowiące własność Gminy Połaniec.
22. Informacje bieżące na temat::
a) pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym,
b) pracy Burmistrza Miasta i Gminy, w tym informacja dotycząca realizacji inwestycji,
c) pracy Komisji Rady w okresie międzysesyjnym.
23. Interpelacje radnych.
24. Dyskusja i wolne wnioski.
25. Zakończenie obrad.