To cykliczna ocena pracy włodarza, w której mogą również wziąć udział mieszkańcy, co przewidział ustawodawca. Kto chciałby wygłosić swoje zdanie na temat zarządzania miastem, musi zebrać minimum 50 podpisów mieszkańców. Sesja została zwołana na 26 czerwca 2024 r. (środa).
To jedna z ważniejszych sesji w roku, gdy Rada Miasta, wykonując swoje kontrolne obowiązki wobec burmistrza Połańca, analizuje, jak zarządzał miastem w poprzednim roku. Temu służy raport o stanie miasta oraz sprawozdanie z wykonania budżetu w 2023 r.
W debacie nad raportem, który obejmuje w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy, mogą wziąć udział mieszkańcy, co gwarantuje ustawa o samorządzie gminnym.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie miasta. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby – przewiduje ustawa o samorządzie gminnym.
Porządek obrad na sesję Rady Miejskiej w Połańcu w dniu 26 czerwca 2024 roku o godzinie 12:30.
Miejsce posiedzenia: sala narad Urzędu Miasta i Gminy Połaniec, ul. Ruszczańska 27.
- Otwarcie sesji.
- Przyjęcie porządku obrad/x.
- Przedstawienie informacji dotyczących inteligentnego systemu segregacji odpadów komunalnych.
- Sprawozdanie z działalności Rady Miejskiej w 2023 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Rewizyjnej za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Skarg, Wniosków i Petycji za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Budżetu i Spraw Gospodarczych za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z pracy Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska za 2023 rok.
- Debata nad raportem o stanie Gminy Połaniec za 2023 rok:
a/ głos radnych,
b/ głos mieszkańców. - Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Połaniec wotum zaufania.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej – Przychodnia Zdrowia w Połańcu za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2023 rok.
- Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Połańcu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Połaniec za 2023 rok.
- Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Połaniec za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Połaniec na lata 2024 – 2031.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Połaniec na 2024 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie wybrania radnych do składu komisji do przeprowadzenia konsultacji dotyczących Budżetu Obywatelskiego Miasta i Gminy Połaniec na 2025 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji programu polityki zdrowotnej pn. Profilaktyka chorób układu sercowo-naczyniowego, nadciśnienia tętniczego oraz hipercholesterolemii wśród mieszkańców Miasta i Gminy Połaniec w okresie od sierpnia do grudnia 2024 roku.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XCIX/666/2024 Rady Miejskiej w Połańcu z dnia 29 kwietnia 2024 r. w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały NR XIV/66/2019 Rady Miejskiej w Połańcu z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie ustalenia trybu postępowania dotyczącego udzielania dotacji celowych dla podmiotów uprawnionych ze środków budżetu Gminy Połaniec na dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz Nexera Sp. z o.o. / W związku z wnioskiem z dnia 21 lutego 2024 r. – Miasto/
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz Nexera Sp. z o.o. / W związku z wnioskiem z dnia 21 lutego 2024 r. – Miasto i Gmina/
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz Nexera Sp. z o.o. / W związku z wnioskiem z dnia 25 marca 2024 r./
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz PGE Dystrybucja S.A.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach treningowych lub wspomaganych, z wyłączeniem ośrodków wsparcia typu klub seniora.
- Informacje bieżące na temat:
a/ pracy Przewodniczącej Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym,
b/ pracy Burmistrza Miasta i Gminy, w tym informacja dotycząca realizacji inwestycji,
c/ pracy Komisji Rady w okresie międzysesyjnym. - Interpelacje radnych.
- Dyskusja i wolne wnioski.
- Zakończenie obrad.
/x – do porządku obrad mogą być wprowadzone dodatkowe tematy
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Twój czas spędzony na Portalu jest dla nas najlepszym podziękowaniem za naszą pracę. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami, zapraszamy do naszego serwisu ponownie! Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.