Jutro, tj. 26 listopada 2024 roku, o godzinie 12:00, w sali narad Urzędu Miasta i Gminy, odbędzie się dwunasta sesja Rady Miejskiej. Na początek, po oficjalnym otwarciu sesji, radni zapoznają się z porządkiem obrad i przyjmą protokoły z poprzednich spotkań. Następnie czeka ich seria głosowań nad uchwałami. Jedną z kluczowych kwestii będzie ustalenie statutów dla jednostek pomocniczych naszej gminy, co wpłynie na ich funkcjonowanie i organizację. Radni zajmą się również zmianą zasad przyznawania diet i zwrotu kosztów podróży służbowej dla przewodniczących organów wykonawczych tych jednostek.
W trosce o lokalnych rolników Rada Miejska będzie głosować nad obniżeniem ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego. Ważnym punktem obrad będzie również dyskusja nad zasadami i trybem przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami. To szansa na to, abyśmy mieli większy wpływ na decyzje podejmowane przez władze gminy.
Radni zajmą się także Rocznym Programem Współpracy Miasta i Gminy Połaniec z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2025. W dalszej części sesji omówione zostaną zmiany w kategoryzacji dróg gminnych oraz wyrażenie zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz PGE Dystrybucja S.A. Na sesji poruszona zostanie również kwestia sprzedaży działki nr 5625/1 przy ulicy Mieleckiej.
Po części uchwałodawczej przyjdzie czas na informacje z działalności Przewodniczącej Rady Miejskiej, Burmistrza Miasta i Gminy oraz Komisji Rady. Dowiemy się, jakie działania podejmowali w okresie międzysesyjnym, a Burmistrz przedstawi informację dotyczącą realizacji inwestycji.
Następnie radni będą mieli możliwość zadawania interpelacji i zabrania głosu w dyskusji, co pozwoli na poruszenie istotnych dla mieszkańców kwestii. Sesja zakończy się po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad.
Zachęcamy do śledzenia obrad Rady Miejskiej. Projekty uchwał znajdują się na stronie polaniec.esesja.pl. Transmisja obrad na żywo będzie dostępna na stronie esesja.tv.
Porządek obrad przedstawia się następująco:
- Otwarcie sesji.
- Przyjęcie porządku obrad/x.
- Przyjęcie protokołów: Nr X/2024; XI/2024.
- Podjęcie uchwał:
a) podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia statutów jednostek pomocniczych Gminy Połaniec,
b) podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr LIV/361/2022 Rady Miejskiej w Połańcu z dnia 29 marca 2022 r. w sprawie ustanowienia zasad przyznawania diet oraz zwrot kosztów podróży służbowej dla przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej,
c) podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na obszarze Gminy Połaniec,
d) podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Miasta i Gminy Połaniec,
e) podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego Programu Współpracy Miasta i Gminy Połaniec z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2025,
f) podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr LX/383/14 Rady Miejskiej w Połańcu z dnia 17 lipca 2014 roku w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia ich przebiegu,
g) podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz PGE Dystrybucja S.A. /obręb 0001 Połaniec/,
h) podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności przesyłu na rzecz PGE Dystrybucja S.A. /obręb 0001 Brzozowa/,
i) podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działki nr 5625/1 o pow. 0,0400 ha położonej w Połańcu przy ulicy Mieleckiej na rzecz jej użytkownika wieczystego, - Informacje bieżące na temat:
a) pracy Przewodniczącej Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym,
b) pracy Burmistrza Miasta i Gminy w okresie międzysesyjnym, w tym informacja dotycząca realizacji inwestycji,
c) pracy Komisji Rady w okresie międzysesyjnym. - Interpelacje radnych.
- Dyskusja i wolne wnioski.
- Zakończenie obrad.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Twój czas spędzony na Portalu jest dla nas najlepszym podziękowaniem za naszą pracę. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami, zapraszamy do naszego serwisu ponownie! Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.