Problemy dotyczące ochrony środowiska naturalnego realizowane są na wszystkich etapach edukacji. W zależności od wieku odbiorców, przybierają one różne formy. Inicjacja każdego przyjaciela przyrody rozpoczyna się w najbliższym środowisku dziecka, czyli domu rodzinnym i przedszkolu. Placówki przedszkolne coraz częściej realizują autorskie programy o tematyce ekologicznej, w których treści kształcenia obejmują szerszy zakres niż proponuje minimum programowe. Te przedsięwzięcia realizowane poprzez zróżnicowane formy i metody pracy pozytywnie wpływają na kształtowanie się postaw proekologicznych wśród społeczeństwa, nie tylko tego najmłodszego, ale także dojrzałego, niejednokrotnie mającego wpływ na decyzje związane z ochroną środowiska.
W Połańcu początkiem wiosny odbywają się przeglądy zespołów artystycznych “Ekologia w wierszu i piosence”. Przeglądy te organizowane są przez Przedszkole Publiczne w Połańcu, które w szczególny sposób dba o edukację ekologiczną swoich podopiecznych. Jak zaznaczają organizatorzy, celem corocznego przeglądu jest podkreślenie znaczenia ochrony środowiska, a także przedstawienie pomysłów na jego ochronę i pielęgnację. Uczestnikami są dzieci z placówek przedszkolnych z terenu miasta, gminy i miejscowości sąsiednich.
W tym roku z powodu pandemii XXI Przegląd Zespołów Przedszkolnych “Ekologia w wierszu i piosence” odbywał się w formie online. Swoje umiejętności wokalne, taneczne i recytatorskie zaprezentowały dzieci z najstarszych grup przedszkolnych z Połańca, Zrębina i Ruszczy. Podczas tegorocznego przeglądu gościnnie wystąpili wychowankowie Przedszkola Gminnego im. św. Jana Pawła II w Oleśnicy oraz Samorządowego Przedszkola w Pacanowie, którzy również zaprezentowali swoją inscenizację poświęconą przyrodzie.
Sponsorami nagród dla placówek i upominków dla wszystkich uczestników byli Enea Elektrownia Połaniec oraz wydawnictwa Nowa Era i Mac Edukacja.
Źródło wideo i zdjęć: Przedszkole Publiczne w Połańcu